Povinně zveřejňované informace
1. Název povinného subjektu
Vyšší odborná škola pedagogická a sociální a Střední pedagogická škola Kroměříž
2. Důvod a způsob založení
Vyšší odborná škola pedagogická a sociální a Střední pedagogická škola Kroměříž je příspěvkovou organizací, jejím zřizovatelem je Zlínský kraj.
Hlavním účelem zřízení příspěvkové organizace je poskytování vzdělávání a výchovy. Organizace vykonává činnost těchto škol:
- Vyšší odborná škola
- Střední škola
- Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Předmět činnosti organizace je vymezen příslušnými ustanoveními zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzděláváním (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, a prováděcími předpisy.
Rozhodnutím MŠMT č. j.32961/05-21 je škola zařazena do školského rejstříku jako Střední škola a Vyšší odborná škola.
Rozhodnutím MŠMT č.j. MSMT-42056/2014-2 se do školského rejstříku zapisuje Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Škola provozuje také doplňkovou činnost:
- Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1-3 živnostenského zákona
- Pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor
Ředitel školy:
Rada Zlínského kraje usnesením č. 0683/R23/20 ze dne 7. září 2020 v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písmeno i) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, v platném znění, a ustanovením § 166 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, jmenuje paní Mgr. et Mgr. Janu Vítkovou na pracovní místo ředitelky Vyšší odborné školy pedagogické a sociální a Střední pedagogické školy Kroměříž s účinností od 1. října 2020.
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
Adresa:
Vyšší odborná škola pedagogická a sociální a Střední pedagogická škola Kroměříž,
1. máje 221/10, 767 01 Kroměříž
Telefon:
Sekretariát školy: 571 428 731, mobil 603 811 060
Hospodářka školy: 571 428 734, mobil 739 387 236
Ředitelka školy: 571 428 732, mobil 605 292 721
Email: vospgs.spgs@ped-km.cz
Elektronická podatelna: podatelna@ped-km.cz
Webové stránky: www: https://www.ped-km.cz
Úřední hodiny: 8.00 – 15:30 hodin
ID datové schránky: k34vevz
5. Bankovní spojení
Peněžní ústav: ČSOB Kroměříž
Číslo účtu: 127563839/0300
IČ: 65269616
IZO střední školy: 102 531 099
IZO vyšší odborné školy: 110 026 888
IZO ZDVPP: 181 064 804
IZO ředitelství (REDIZO): 600 014 991
6. Seznam hlavních dokumentů školy
Oblast pedagogická:
- Strategický plán rozvoje školy 2020-25
- Školní řád SPgŠ od 1. 9. 2024
- Školní řád VOŠPS platný od 1.9. 2024
- Pravidla pro hodnocení v předmětech od 1.9.2024
- Preventivní program školy 2024-2025
- Zhodnocení preventivního programu školy
- ŠVP SPgŠ Kroměříž Předškolní a mimoškolní pedagogika 2018
- ŠVP SPgŠ Kroměříž Předškolní a mimoškolní pedagogika 2021
- Příloha č. 1 k ŠVP 2019
- Příloha č. 2 k ŠVP 2020 od 1.9. 2020
- Příloha č. 3 k ŠVP 2020
- UČEBNÍ PLÁN SŠ 1. ročník 2021-22
- UČEBNÍ PLÁN SŠ 2. ročník 2021-22
- UČEBNÍ PLÁN SŠ 3. a 4. ročník 2021-22
- Učební plán VOŠ obor Sociální pedagogika – dobíhající
- Učební plán VOŠ 1. ročník 2021-22 SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA
- Učební plán VOŠ PŘEDŠKOLNÍ A MIMOŠKOLNÍ PEDAGOGIKA
- Rozhodnutí o akreditaci VOŠ Sociální pedagogika
- Rozhodnutí o akreditaci VOŠ Sociální pedagogika (platnost od 1. 9. 2021 do 31. 8. 2027)
- Prodloužení platnosti akreditace pro obor Sociální pedagogika do 31. srpna 2023
- Rozhodnutí o akreditaci VOŠ Předškolní a mimoškolní pedagogika
- Rozhodnutí o akreditaci VOŠ Předškolní a mimoškolní pedagogika – oprava názvu
- Rozhodnutí o akreditaci VOŠ Předškolní a mimoškolní pedagogika od 1.9.2023
- Prodloužení platnosti akreditace Předškolní a mimoškolní pedagogika
- Fakultní škola praxe UP Olomouc 2022 2023
- Metodický pokyn pro třídní učitele a vedoucí studijní skupiny VOŠ
- Metodický pokyn v oblasti poradenských služeb a výchovného poradenství na VOŠPS a SPgŠ Kroměříž
- Metodický pokyn v oblasti prevence rizikového chování na VOŠPS a SPgŠ Kroměříž
- Plán EVVO
- Zhodnocení plánu EVVO
- Evropský plán rozvoje školy
Oblast provozní:
- Plán práce školy na příslušný školní rok
- Hygienická a organizační opatření pro provoz školy 2021_2022
- Provozní řád školy
- Vnitřní řád ZDVPP
- Organizační řád školy
- Evaluace školy
- Spisový a skartační řád
Oblast pracovně právní:
- Pracovní řád pro zaměstnance školy
- Vnitřní platový předpis
- Vnitřní směrnice k BOZ, BOZP a PO:
- Pokyn pro poskytování osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP), mycích, čistících a dezinfekčních prostředků zaměstnancům
- Organizační směrnice, kterou se stanoví práce a pracoviště, které jsou zakázány těhotným ženám, kojícím ženám, matkám do konce 9. měsíce po porodu a mladistvým, a podmínky, za nichž mohou tyto práce konat z důvodu přípravy na povolání
- Organizační směrnice, kterou se provádí organizace PO
- Organizační směrnice k zabezpečení a řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v rámci školy
Oblast ekonomická:
- Organizační směrnice vedení účetnictví a majetku
- seznam účetních knih
- oběh účetních dokladů
- přístupové právo bankovního styku
- finanční fondy
- Vnitřní směrnice – stravování zaměstnanců
- Odpisový plán
- Vnitřní směrnice – finanční kontrola
- Vnitřní směrnice k inventarizaci
- Vnitřní směrnice – FKSP
- Vnitřní směrnice pro doplňkovou (hospodářskou) činnost školy
- Vnitřní předpis – Čerpání dovolené za kalendářní rok
- Vnitřní předpis – Směrnice ke stanovení kurzů cizích měn
- Vnitřní předpis pro poskytování cestovních náhrad
Návrhy rozpočtu a návrhy střednědobého výhledu rozpočtu:
- Návrh rozpočtu na rok 2021 a návrh střednědobého výhledu rozpočtu na roky 2022 a 2023 příspěvkové organizace zřízené Zlínským krajem
- Návrh rozpočtu na rok 2021 a návrh střednědobého výhledu rozpočtu na roky 2022 a 2023
- Návrh rozpočtu na r. 2022 a rozpočtového výhledu na roky 2023 – 2024
- Rozpočet na rok 2022 a střednědobý výhled rozpočtu na roky 2023 a 2024 příspěvkové organizace zřízené Zlínským krajem
- Upravený rozpočet na rok 2021 příspěvkové organizace zřízené Zlínským krajem
- Návrh rozpočtu na rok 2023 a návrh střednědobého výhledu rozpočtu na roky 2024 a 2025 příspěvkové organizace zřízené Zlínským krajem
- Návrh rozpočtu na r. 2024 a návrh rozpočtového výhledu na r. 2025 - 2026
Oblast ZDVPP a profesních kvalifikací:
- Udělení autorizace pro profesní kvalifikaci Chůva pro dětské koutky, Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky
- Udělení autorizace pro profesní kvalifikaci Chůva pro děti v dětské skupině
- Akreditace instituce ZDVPP
- Akreditace kvalifikační studia pedagogiky
- Akreditace semináře Tvůrčí ICT
- Akreditace semináře Online aplikace
- Akreditace semináře Psychomotorika pro děti
- Akreditace seminářů Logopedická prevence a Práce s dětmi méně než tříletými
- Akreditace Lektor/lektorka dalšího vzdělávání do 2028
Dokumenty jsou dostupné na vyžádání níže uvedeným způsobem, některé z nich přímo na webových stránkách školy.
7. Žádost o informace
VOŠPS a SPgŠ Kroměříž poskytuje informace:
- na základě individuálních žádostí (viz dokument níže)
- zveřejněním na veřejně přístupném místě ve škole a na webových stránkách školy
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně nebo telefonicky) nebo písemně (lze ji doručit osobně, prostřednictvím pošty na poštovní adresu sídla školy nebo elektronicky na adresu podatelna@ped-km.cz).
Žádost musí obsahovat následující údaje:
- Identifikace žadatele (u fyzické osoby jméno, příjmení, adresa, telefon, příp. adresa e-mailu; u právnické osoby název subjektu, sídlo, telefon příp. adresa e-mailu)
- Předmět žádosti
- Způsob vyzvednutí informace (písemně, e-mailem, na paměťovém médiu, osobně)
- Datum a podpis (u právnické osoby i razítko)
Písemné a ústní žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, přijímá a vyřizuje ředitelka školy.
V případě neformálních zpráv, dotazů, podnětů, vzkazů a dalších zpráv, které nejsou podnětem žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, je možno využít kterýkoliv z uvedených kontaktů.
VOSPS a SPgS Kromeříž KONTAKTY
Vyřízením žádosti se rozumí:
- Poskytnutí informace (zpracování žádosti, vyhotovení a schválení obsahu informací, vypravení poskytovaných informací elektronickou poštou nebo odeslání informací v jiné formě)
- Odkaz na veřejnou informaci
- Vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo části žádosti (podle § 7-11 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů) a jeho odeslání žadateli
- Odložení žádosti
8. Opravné prostředky
Proti rozhodnutí ředitelky školy se lze v režimu správního řízení odvolat prostřednictvím školy ke Krajskému úřadu (Krajský úřad Zlínského kraje, odbor školství mládeže a sportu, třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín). Odvolání je třeba podat ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinou lhůtu. Odvolání se podává písemně (poštou nebo v kanceláři školy), ústně do protokolu v kanceláři školy, elektronicky podepsané zaručeným elektronickým podpisem a elektronicky bez zaručeného elektronického podpisu.
9. Formuláře
- Žádost o poskytnutí informace (viz bod 7.)
- Přihláška ke vzdělávání na SPgŠ
- Přihláška ke vzdělávání na VOŠ
- Formuláře na SŠ
- Formuláře na VOŠ
- Potvrzení o studiu
Uvedené formuláře lze získat v tištěné podobě v úřední hodiny v kanceláři školy, případně stáhnout z webových stránek školy.
10. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací
11. Nejdůležitější používané předpisy
12. Termíny a úhrady za poskytování informací
Lhůty pro vyřízení:
Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůta 15 dnů od doručení žádosti může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:
- vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.
O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení musí být žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení.
Poplatky za poskytnutí informace jsou následující:
Položka | Cena |
Kopírování a tisk na kopírovacích strojích ČERNOBÍLE A4 jednostranné | 1,50 Kč |
A4 oboustranné | 2,00 Kč |
A3 jednostranné | 3,00 Kč |
A3 oboustranné | 4,00 Kč |
Kopírování a tisk na kopírovacích strojích BAREVNĚ A4 jednostranné | 2,00 Kč |
A4 oboustranné | 3,00 Kč |
A3 jednostranné | 4,00 Kč |
A3 oboustranné | 6,00 Kč |
Poštovné a jiné poplatky | dle platného ceníku |
Telekomunikační poplatky | dle platných tarifů |
Vyhledání a zpracování informace, administrativní práce | 100,00 Kč za každou započatou hodinu práce |
Druhopisy vysvědčení a diplomů | 100,00 Kč |
Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy | bezplatně |